{{warning.boldText}} {{warning.text}} Les mer

Nå kan du be om månedlig innbetaling av renovasjonsgebyret

Alle som ønsker det kan få faktura 12 ganger i året isteden for 2. Slik blir det mindre å betale for hver gang.

Ber du ikke om månedlig faktura, vil du bli fakturert to ganger i året – som tidligere. Betalingsfristene er da rundt 20. april og 20. oktober.

Slik går du fram for å få månedlig faktura:

Logg inn på "Min side" og velg «månedlig innbetaling»

Eller:

  • Send oss en e-post med navn på den som skal motta faktura og adressen til hvilken eiendom det gjelder. E-posten sender du til firmapost@hra.no
  • Ring oss på tlf. 61 31 47 20. Telefonen er åpen fra 9-11 og 12-14.30.

Til nå har du som er registrert som hovedeier av en eiendom, fått tilsendt faktura på renovasjonsavgift to ganger i året.

Fra januar 2023 kan du motta faktura månedlig, slik at renovasjonsavgiften blir delt på 12 innbetalinger. Fakturaen blir betalt etterskuddsvis. Det vil si at betalingen for januar sendes ut med betalingsfrist 20. februar.

For å få månedlig faktura må du opprette avtalegiro eller e-faktura-avtale. 
Les mer om hvordan du gjør det under våre "ofte stilte spørsmål" om betaling og gebyr. 

NB! Fakturaen sendes ut med frist 20. hver måned. 

Dette må du betale for 2023

Det er kommunestyrene som vedtar størrelsen på gebyret, etter innstilling fra HRAs styre.

Gebyret for 2023 er 4691,25 kroner, inkludert moms, for et kalenderår med normalabonnement med 140 liter restavfallsbeholder.

Per måned blir det 390,94 kroner, inkludert moms, for et normalabonnement med 140 liters restavfallsbeholder.

Melder du ikke inn ønske, vil du bli fakturert som vanlig to ganger i året.